سیستم های اطلاعات مدیریت با رویکرد بانکداری
در فناوری اطلاعات
ایجاد شده توسط
دکتر میلاد قهاری بیدگلی
تشریح موضوع:
امروزه در عصري زندگي ميكنيم كه بسياري از آموزههاي سنتي دگرگون شده و در حال تغيير مستمر است. اين تغييرات در حوزه سازمان و مديريت بارزتر است و آثار آن در قالب خلاقيت، نوآوري و خلق دانش در جهت بهبود كيفيت زندگي بشر قابل درك است. وجه مميزهي سازمانها در عصر اطلاعات و ارتباطات، همانا دانش محوري و آفرينش دانش توسط منابع انساني است. امروزه اطلاعات برگ برنده شركتهاي بزرگ تجاري و مالی است. از آنجا كه گردآوري اطلاعات به روش دستي و معمولي براي شركتهاي چند مليتي یا سازمان های بزرگ ملی غيرممكن است بنابراين آنها به سيستم¬هاي اطلاعاتي براي پركردن اين خلاء روي آورده اند.
اطلاعات لازمه تصميمگيري است و امروزه پديدهاي چون انفجار اطلاعات و آلودگي اطلاعات مطرح است كه لازمه استفاده مفيد از اطلاعات دراين آشفته بازار وجود سيستمهاي اطلاعاتي يكپارچه و منسجم براي تنظيم اطلاعات براي استفاده كاوشگران اطلاعات ميباشد. از طرفي بيش از هشتاد درصد كار روزانه مديران صرف دريافت اطلاعات، برقراري ارتباط و استفاده از اطلاعات در طيف وسيعي از امور مختلف ميشود. از آنجايي كه اطلاعات مبناي تمام فعاليتهاي يك سازمان است، سيستمهايي بايد وجود داشته باشند كه اطلاعات را توليد و مديريت كنند. هدف چنين سيستمهايي ايجاد تضمين در ارائه اطلاعات صحيح و قابل اطمينان در مواقع مورد نياز و در شكل قابل استفاده است. چنين سيستمهايي، سيستمهاي اطلاعات نامگذاري شده¬اند. با اين مقدمه ميتوان ضرورت وجود يك سيستم اطلاعات مديريت قوي را در سازمان خصوصا از جنس موسسات مالی توجيه کرد.
سرفصل مطالب :
دوره را با دوستان خود به اشتراک بگذارید