مفاهیم و مقررات مرتبط با مطالبات غیرجاری، دلایل ایجاد، آثار مخرب، اهمیت پیگیری و روش های نوین وصول مطالبات معرفی خواهند شد. این دوره، ضمن افزایش دانش مخاطبین، موجب توانمندسازی آنها برای پذیرش پستهای کلیدی در رده مدیران میانی و ارشد خواهد شد. بدیهی است کلیه پرسنل دوایر و ادارات وصول مطالبات و همچنین معاونین و روسای شعب، میبایست با کلیه این مفاهیم آشنایی داشته و در حیطه مسولیت کاری خود به نحو صحیح ، مورد استفاده قرار دهند.
سرفصل مطالب:
• اهداف مرتبط با پیگیری مطالبات؛
• دلایل ایجاد مطالبات مرتبط با مشتری؛
• نواقص و ایرادات موجود در سیستم بانکی؛
• روش شناسایی مطالبات لاوصول؛
• روشهای موجود برای وصول مطالبات؛
• آثار مخرب مطالبات غیر جاری؛
• معرفی آیین نامه ها و دستورالعمل های مرتبط ؛
• نکات مهم آیین نامه وصول مطالبات غیر جاری موسسات اعتباری؛
• نکات مهم دستورالعمل امهال مطالبات غیر جاری؛
• صدور اجراییه به استناد قراردادهای رهنی و داخلی بانکها؛
• روش عملی اقدام از طریق اجرای ثبت؛
• نقش آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر در وصول مطالبات.
11، 13 و 18 مردادماه - ساعت 13 تا 16؛ (بهمدت 8 ساعت)