ورود اعضا
نام کاربری
کلمه عبور
بازيابی کلمه عبور  | عضويت
 
مسئولیت قراردادی و مدنی بانک‌ها در قبال مشتریان
 

کارگاه آموزشی

مسئولیت قراردادی و مدنی بانک‌ها در قبال مشتریان

مدرس: دکتر محسن محبی

· دکتری حقوق از دانشگاه لووان بلژیک

· مشاور حقوقی در شبکه بانکی

 

این دوره آموزشی به‌صورت مجازی (آنلاین) برگزار می‌شود.

 

اعطای تسهیلات بانکی، با قرارداد انجام می‌شود. مفاد قراردادها معمولا توسط بانک تهیه و به مشتری تحمیل می‌شود. اما با توجه به قانون تسهیل محیط کسب و کار و قانون پولی و  بانکی مصوب ۱۳۵۱، این امر مانع از مسئولیت بانک در قبال مشتری نمی‌شود.  مساله تعادل و توازن قراردادی مکی از اصول کلی حقوقی است که مبتنی بر حسن نیت است. از نظر حقوقی، چنین قراردادی می‌تواند در شمار قراردادهای غرری باشد و بانک را با خطر ابطال مواجه کند. بنابراین لازم است بانک‌ها در تهیه مفاد و شروط قراردادهای بانکی توازن و تعادل قراردادی را مورد توجه قراردهند. علاوه بر مسائل قراردادی، بانک‌ها مورد اعتماد عمومی هستند و مردم بر اساس صحت عمل و حسن‌نیت و اتقان و انضباط کاری به آن‌ها مراجعه می‌کنند. بسیاری از وظایف و روابط بانک با مشتری مبنتی بر نظریه رابطه امانی و اعتماد است و موجب مسئولیت مفروض یا نوعی بانک است. همین امر، آستانه مسئولیت مدنی بانک را بالا می‌برد. در این کارگاه آموزشی، به مسئولیت قراردادی بانک، آثار و ضمانت اجرای مسئولیت مدنی بانک و راه حل‌های آن پرداخته می‌شود.

 

 

سرفصل مطالب:

  • مبانی حقوقی و قانونی مسئولیت بانک
  •  ضمانت اجرای مسئولیت قراردادی بانک
  •  مبانی، آثار و ضمانت اجرای مسئولیت مدنی بانک
  • راه‌ حل‌ها 

زمان: ۵، ۷ و ۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ساعت ۱۳ تا ۱۵ ( به‌مدت ۶ ساعت )

هزینه: هشتصد هزار تومان

ثبت‌نام آنلاین